Skip to main content
Tags: bbc | ex royal nanny | diana interview

BBC Agrees 'Substantial Damages' to Ex-royal Nanny Over Diana Interview

tiggy legg-bourke
Tiggy Legg-Bourke attends a thanksgiving service for Gerald Ward, godfather of Prince Harry, at St Mary's Church, Chiltern Foliat near Hungerford, England, on Oct. 3, 2008. (Chris Jackson/Getty)

Thursday, 21 July 2022 09:38 AM EDT

The BBC said on Thursday it had agreed to pay "substantial damages" to the former nanny of Britain's Prince William and Prince Harry over the broadcaster's now much-criticized 1995 interview with their mother, the late Princess Diana.

The payout to Tiggy Legge-Bourke, now Alexandra Pettifer, was over false claims made about her by BBC journalist Martin Bashir in order to obtain the interview, in which Diana admitted to an affair and disclosed intimate details of her failed marriage to the heir to the throne, Prince Charles.

Last year, a report concluded Bashir had tricked Diana's brother into arranging a meeting with her by producing fake bank statements suggesting Diana was being bugged by the security services and that two senior aides were being paid to provide information about her. The report found that the broadcaster had covered up the deception.

"The BBC has agreed to pay substantial damages to Mrs Pettifer," BBC Director-General Tim Davie said in a statement.

"I would like to take this opportunity to apologize publicly to her, to the Prince of Wales, and to the Dukes of Cambridge and Sussex, for the way in which Princess Diana was deceived."

Local media reported the BBC's lawyer told a London court the broadcaster accepted the allegations made against the nanny were "wholly baseless."

Davie said the BBC regretted that it did not get to the facts in the immediate aftermath of the program when "there were warning signs that the interview might have been obtained improperly."

He said the BBC had decided it would never show the program again, or license it to other broadcasters.

Earlier this year, the BBC also agreed to make a substantial payout to Diana's former private secretary Patrick Jephson in relation to the interview.

Bashir has apologized for the fake statements, but said he stood by his evidence a quarter century ago and he did not believe they had prompted Diana to give the interview.

© 2024 Thomson/Reuters. All rights reserved.


Newsfront
The BBC said on Thursday it had agreed to pay "substantial damages" to the former nanny of Britain's Prince William and Prince Harry over the broadcaster's now much-criticized 1995 interview with their mother, the late Princess Diana. The payout to Tiggy Legge-Bourke, now...
bbc, ex royal nanny, diana interview
322
2022-38-21
Thursday, 21 July 2022 09:38 AM
Newsmax Media, Inc.

Sign up for Newsmax’s Daily Newsletter

Receive breaking news and original analysis - sent right to your inbox.

(Optional for Local News)
Privacy: We never share your email address.
Join the Newsmax Community
Read and Post Comments
Please review Community Guidelines before posting a comment.
 
TOP

Interest-Based Advertising | Do not sell or share my personal information

Newsmax, Moneynews, Newsmax Health, and Independent. American. are registered trademarks of Newsmax Media, Inc. Newsmax TV, and Newsmax World are trademarks of Newsmax Media, Inc.

NEWSMAX.COM
America's News Page
© Newsmax Media, Inc.
All Rights Reserved
Download the NewsmaxTV App
Get the NewsmaxTV App for iOS Get the NewsmaxTV App for Android Scan QR code to get the NewsmaxTV App
NEWSMAX.COM
America's News Page
© Newsmax Media, Inc.
All Rights Reserved